آموزش رفع گرفتگی و بسته‌شدن کفشور ، زیراب و لوله‌ها

آموزش رفع گرفتگی و بسته‌شدن کفشور ، زیراب و لوله‌ها

آموزش رفع گرفتگی لوله

تصور کنید در حال استحمام هستید و ناگهان آب تا مچ پای شما بالا می‌آید. قطعا این وضعیت شما را ناراحت خواهدکرد چرا که کفشور حمام مسدود شده و آب، راهی برای خروج و تخلیه ندارد.
معمولا در این حین، ما می‌خواهیم در کمترین زمان این مشکل را رفع کنید.
شاید این مسئله خیلی مهم به نظر نرسد اما باید بدانید در صورت عدم رسیدگی به موقع، ممکن است با مشکلات فراوانی مواجه شوید؛ برای مثال این موضوع می‌تواند به نشت و بروز سایر مشکلات از قبیل نفوذ رطوبت به دیوارها در حمام، و خراب شدن تجهیزات در وان منجر شود.

 

دلایل گرفتگی و انسداد کف‌شور و زیراب

دلایل گرفتگی و انسداد کف‌شور و زیراب

گرفتگی و انسداد کفشور و زیرآب دلایل مختلی دارد. صابون، روغن، لوسسیون و محصولات دیگری از این قبیل هنگام استحمام، نوعی پسماند و کثیفی از خود به جای می‌گذارند که در گذر زمان در اطراف لوله‌های متصل به زیرآب و کفشور رسوب می‌کنند. به این‌ها رشته‌های مو را که در هنگام شستن سر جدا می‌شوند اضافه کنید.
زمانی که آب به آهستگی در حال تخلیه است، بی شک لوله‌ دچار گرفتگی شده و مسیر عبور آب تنگ است و هنگامی که آب تخلیه نمی‌شود با گرفتگی و انسداد کامل مواجه هستیم.
مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم شایع‌ترین دلایل گرفتگی لوله هستند اما دلایل دیگری هم در این زمینه وجود دارد؛ برای مثال اگر پارچه یا لیفی که برای خشک شدن از میله دوش آویزان می‌شود، یا اسباب‌بازی‌های کودک که در حمام قرار دارند.

 

 روش‌های پاک‌کردن کفشور مسدود شده

 روش‌های پاک‌کردن کفشور مسدود شده

روش های مختلفی برای پاکسازی وان مسدود شده یا کفشور وجود دارد. به خاطر داشته باشید که هر روش بسته به نوع زهکشی شما، پیکربندی آن و از همه مهمتر دلیل گرفتی و انسداد بستگی دارد؛ به همین دلیل ، ممکن است متوجه شوید که برای پاک کردن کامل کفشور باید چند روش مختلف را امتحان کنید.

 

1- بازکردن دریچه کفشور

 روش‌های پاک‌کردن کفشور مسدود شده

دریچه کفشور را بردارید و در صورت امکان آن را باز کنید. بعضی از کفشورها فقط دارای یک درپوش ساده هستند، اما سایر کفشور‌ها می توانند کمی مبهم تر باشند. برای مثال اگه کفشور شما باز شو است شما می‌توانید به راحتی آن را باز و تمیز کنید. بازکردن دریچه کفشور تمیزکردن و پاک کردن آن راه آسان‌تر خواهد کرد.

 

2- بررسی دقیق لوله‌ها

2- بررسی دقیق لوله‌ها

وقنی کار تخلیه و تمیز کردن کفشور یا زیراب انجام شد، لوله را بررسی کنید تا از بازشدن راه آب مطمئن شوید. شاید یک اسباب بازی یا یک قطعه پارچه داخل لوله رفته باشد. پس حتما لوله را چک کنید و از تخیه کامل آن مطمئن شوید. اگر مجبور بودید که پوشش را از روی کفشور جدا کنید باید با دقت به آن نگاه کنید چرا که ممکن است توسط تکه‌ای صابون یا هر چیز دیگری مسدود شده باشد. در این حالت با استفاده از مواد شوینده آن را به دقت بشویید تا مشکل برطرف شود.

 

3- جوش شیرین و سرکه

جوش شیرین و سرکه

اگر علت گرفتگی بیشتر مواد شوینده و رسوب باشد، مخلوطی از جوش شیرین و سرکه می‌تواند راهگشا باشد. یک فنجان جوش شیرین را روی دریچه بریزید، سپس یک فنجان سرکه به آن اضافه کنید. روی دریچه را به محض ریختن سرکه بپوشانید، زیرا این مخلوط به سرعت کف می‌کند. چند دقیقه صبر کنید، سپس کفشور یا زیرآب را با آب داغ بشویید.

نکته: این روش فقط برای زمانی مناسب است که آبی روی کفشور و زیراب جمع نشده باشد.

 

4- نمک و جوش‌شیرین

نمک و جوش‌شیرین

روش دیگر در تمیزکردن لوله‌های مسدود شده که باعث تخلیه آهسته می شوند، استفاده از نمک و جوش شیرین است. این یک روش خوب برای انجام یک شبه یا برای مدت طولانی است که نیازی به دوش ندارید. یک فنجان نمک را با یک فنجان جوش شیرین مخلوط کرده و مستقیماً آن را در در محل مورد نظر بریزید. پس از چند ساعت (3 تا 4 ساعت)، آن محل را با آب داغ بشویید.ترکیب نمک با جوش شیرین مشکل گرفتگی را حل می‌کند و باعث تمیزشده کفشور، سینک یا توالت می‌شود.

 

5- آبجوش

آب جوش

اگر اسکامپ صابون (چربیو کثیفی صابون) عامل ایجاد کندی تخلیه آب باشد، یک کتری پر از آب جوش گاهی اوقات برای شستن آن کافی است. زمانی که آب جوش آمد،آن را در سریعترین زمان ممکن مستقیماً در محل مورد نظر بریزید. چند دقیقه صبر کنید، سپس آب داغ شیر را باز کنید تا باقی مانده باقی مانده پاک شود.

 

6- فنر

فنر لوله‌ بازکنی

تمام روش های فوق در تمیزکردن کفشور‌ها و زیراب‌ها خصوصاً روش هایی که در طرفین لوله ها ایجاد شده عالی هستند. اما اگر مسئله انسداد کامل باشد و هیچ آبی تخلیه نشود باید این مورد را هم امتحان کنید. برای استفاده از این روش می‌توانید با متخصصان لوله باز کنی تماس بگیرید و از ایشان بخواید تا این کار را انجام دهند.

 

کفشور و زیراب را پاکیزه نگه‌دارید

زهکشی‌های مسدود شده یک مزاحمت هستند و می‌توانند حتی با رعایت بهداشت خوب و تمیز کردن مرتب از حمام هم در هر زمان اتفاق بیفتند.
نکته مهم این است که هر گاه شاهد کند شدن سرعت تخلیه آب بودید، پیش از آنکه وضع بدتر و لوله به طور کامل بسته شود، مشکل را رفع کنید. شما می‌توانید برای پاک کردن لوله‌های خود از هر یک از این روش‌ها استفاده کنید و از استحمام پاکیزه لذت ببرید.

پایان/

 

ترجمه: حادی موسوی

منبع: QS supplies