راهنمای انتخاب و خرید میکسر دوش مناسب برای حمام

راهنمای انتخاب و خرید میکسر دوش مناسب برای حمام

انواع میکسر دوش حمام

ما تقریبا نیم سال از زندگی خود را در حمام سپری می‌کنیم. به انتخاب یک میکسر دوش مناسب می‌توانیم تجربه دلپذیری را از این زمان کسب کنیم.
میکسر دوش دریچه است که با مخلوط کردن آب‌ای گرم و سرد به شما اجازه می‌دهد تا دمای آب را کنترل کنید. باید در نظر گرفت که همه میکسرها به یک شکل تولید نمی‌شوند و به همین دلیل در این مقاله می‌کوشیم تا شما را با انواع میکسرهای دوش آشنا کنیم تا به سوالات متداول موجود در این زمینه پاسخ دهیم و شما را در انتخاب یک میکسر مناسب یاری کنیم.

آشنایی با انواع میکسر دوش

 

دوش‌های توکار و روکار

میکسر دوش توکار - میکسر دوش روکار

جوانب مثبت و منفی برای استفاده از هر یک از دوش‌های توکار و روکار وجود دارد. میکسرهای روکار یک سبک سنتی از دوش‌ها هستد که به اتصال به دیوار و الصاق لوله‌ها بر روی دیوار قابل استفاده اند که بخشی از فضای حمام را اشغال می‌کند.
در مقابل دوش‌های توکار قرار دارند که اجزای دوش داخل دیوار قرار می‌گیرد، این میکسر‌ها گرانتر هستند اما در عوض یک حمام زیبا با سبک طراحی مدرن و جذاب را برای شما به ارمغان می‌آورند.

میکسردوش دستی یا اهرمی

میکسر دوش دستی یا اهرمی

میکسردوش دستی یا شیر متعادل کننده فشار، آب سرد و گرم ا مخلوط می‌کند تا بتوانید دمای آب را به صورت دلخواه تنظیم کنید. استفاده و راه اندازی این میکسر آسان و کم هزینه است.
در این میکسر جریان آب و گرمه توسط یک شیر آب که شکل اهرمی دارد کنترل می‌شود بنابراین برای هر بار استحمام شما باید دما و فشار آب را توسط آن اهرم به صورت دستی کنترل کنید. این میکسر برای تنظیم دمای آب ترموستات ندارد.

 

میکسر دوش ترموستاتیک

میکسر دوش ترموستاتیک

میسکردوش ترموستاتیک حتی در مواقعی آب که در جای دیگری از خانه در حال استفاده است دمای آب را تنظیم و آن‌ را ثابت نگه می‌دارد.
این امر باعث می‌شود تا خط آسیب رسیدن به پوست از بین برود و این به این معنا ست که قطعا گزینه‌ای قابل اطمینان‌تر نسبت به میکسر دوش دستی یا اهرمی ست و از آنجا که گرما و جریان آب به طور جداگانه کنترل می‌شوند، می‌توانید پیش از باز کردن آب، دما را تنظیم کنید.

  • مورد نیاز: منبع تأمین آب گرم و سرد لازم است.
  • توصیه‌ها: برای خانواده‌های دارای فرزند خردسال، یک دوش میکسر از خطر سوختن با آب داغ جلوگیری می‌کند.
  • مزایا: نصب و استفاده آسان.

 

پانل دوش

پانل دوش

پانل دوش یکی دیگر از انواع دوش های مدرن است که دقیقاً از ساختار ظاهری دوش های معمولی پیروی می‌کند، با این تفاوت که دارای پانل‌هایی با تنظیمات و یا اصطلاح آپشن‌های مختلف اعم از: تنظیم حرارت، تنظیم فشار آب، چراغ LED و یا ماساژ است. این پانل مانند میزان فرمان عمل می‌کند و در راستای انتظارات و خواسته‌های فرد طراحی و ساخته شده است. استفاده از این دوشِ مدرن، تجربه فوق‌العاده لذت‌بخشی را فراهم می‌کند.

  • مورد نیاز: منبع تأمین آب گرم و سرد لازم است.
  • توصیه‌ها: هر یک از آپشن‌ها را بر حسب نیاز انتخاب کنید، زیرا تعداد زیاد آپشن‌ها به معنای بالاتر رفتن قیمت است.
  • مزایا: نصب و استفاده‌ای آسان دارد و مناسب کابین‌های دوش و وان‌های حمام است.

نکته: اگر دوش پنلی دارای آپشن ماساژ باشد به آن دوش ماساژور نیز گفته می‌شود.

 

مشاهده پانل‌های دوش در فروشگاه اکسون

 

 

میکسر دوش دیجیتال

میکسر دوش دیجیتال

امروزه با زندگی در یک عصر دیجیتال بسیاری از امور ما توسط وسایل دیجیتالی انجام می‌گیرند که موجب آسایش بیشتر انسان ها شده است.
میکسردوش دیجیتال نه تنها به طور مداوم دما را کنترل می‌کند که می‌توان با استفاده از آن حرارت را در یک درجه خاص تنظیم و همه‌ی این‌ها را در یک صفحه دیجیتال مشاده کرد. دوش‌های دیجیتال این امکان را در اختیار شما قرار می‎دهند که توسط یک ریموت دوش خود را به راحتی از داخل اتاق خوابتان کنترل کنید و پیش از رفتن به حمام آب را تنظیم کنید.

  • مورد نیاز: منبع تأمین آب گرم و سرد به همراه منبع تغذیه الکتریکی لازم است.
  • توصیه‌ها: در صورت لزوم از پمپ برقی استفاده کنید تا جریان آب افزایش یابد.
  • مزایا: کنترلی آسان دارد، همچنین دمای آب دوش تحت تأثیر مصرف آب در سایر نقاط خانه قرار نمی‌گیرد.

 

میکسر دوش هوشمند

میکسر دوش هوشمند

جدیدترین آپشن برای حمام که کنترل کاملی از تجربه دوش را اختیار شما قرار می‌دهد. بسته به شرایط و علایق خود می‌توانید انواع مختلفی از تنظیمات از پیش تعیین شده مانند “ملایم” یا “فشار زیاد” را انتخاب کنید.
تمام اعضای خانواده می‌توانند برای یک استحمام بی نقض، دما و فشار آب را در پروفایل شخصی خود ذخیره کنند. مشابه دوش دیجیتال، دوش‌های هوشمند به شما این اجازه را می‌دهند که از راه دور آن‌ها را کنترل کنید که این اتفاق با گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های خانگی هوشمند مانند الکسا انجام می‌گیرد.

 

میکسر دوش الکتریکی

میکسر دوش برقی

اگر منزل شما فشار آب کمی دارد یا اگر می‌خواهید دوش خود را در محلی که قبلا به منبع آب گرم اتصال نداشته وصل کنید، دوش برقی گزینه‌ی مناسب شماست. دوش های برقی سریع نصب می‌شوند و استفاده از آن ها راحت است. آنها دارای واحدهای گرمایش مخصوص به خود هستند، بنابراین نیازی به اتصال به یک منبع آب گرم ندارند. با دوش الکتریکی هرگز از قطع پیاپی آب گرم خسته نخواهید شد! دلیل این امر از منبع آب سرد ناشی می‌شود، زیرا دوش آب سرد را گرم کرده و آن را پمپ می‌کند. اگر شخص دیگری در خانه شیرهای آب گرم را باز کند، دمای آب حمام تحت تأثیر آن قرار نمی‌گیرد.

  • مورد نیاز: منبع تأمین آب سرد لازم است. همچنین باید توسط یک برق‌کار و لوله‌کش کاملاً ماهر نصب شود.
  • توصیه‌ها: به عنوان راه حلی ساده از دوش الکتریکی برای حمام‌های اختصاصی و اتاق‌های دوش استفاده کنید.
  • مزایا: از نظر مصرف آب اقتصادی‌تر است. همچنین درجه حرارت آب دوش تحت تأثیر دیگر منابع آب گرم در خانه نیست.

 

دوش برقی

میکسر دوش برقی

یکی دیگر از انواع دوش های مدرن و محبوب، دوش برقی یا پاور دوش است. گاهی اوقات به خاطر ظاهر مشابه با دوش های الکتریکی اشتباه گرفته می‌شود، اما این دوش دارای پمپ یکپارچه‌ است و از هر دو منبع گرم و سرد آب می‌گیرد و جریان آب را تقویت می‌کند. بسته به نیاز خود می‌توانید از دوش های برقی استفاده کنید. آنها برای سیستم‌های کم فشار آب ایده‌آل هستند، با این وجود برای استفاده کارآمد به یک منبع آب مناسب و قابل اعتماد نیاز دارید.

  • مورد نیاز: منبع تأمین آب گرم و سرد مورد لازم است.
  • توصیه‌ها: اگر فشار آب حمام شما کم است، از سیستم‌های تغذیه شده با نیروی جاذبه استفاده کنید.
  • مزایا: بدون نیاز به پمپ اضافی، فشار آب را تقویت می‌کند.

 

پاسخ به چند سوال متداول

چگونه می توانم میکسر دوش نصب کنم؟
پاسخ: هنگامی که میکسر دوش خود را خریداری کردید، توصیه می کنیم از یک لوله کش با تجربه و واجد شرایط برای نصب میکسر دوش خود وارد کنید. اگر  میکسر دوش برقی خریداری کرده‌اید، اطمینان حاصل کنید که لوله کش حتما کار با سیستم‌های برقی را بلد باشد. توصیه می‌کنیم حتما از نصاب‌های مورد تایید فروشگاهی که از آن خرید کرده است استفاده کنید.

 

آیا می توان فشار دوش خود را بدون نصب منبع آب جدید افزایش داد؟
پاسخ: اگر شما یک منبع کم فشار دارید، روش هایی برای بهبود فشار در دوش شما وجود دارد بدون اینکه بخواهید از یک منبع جدید استفاده کنید. راه اندازی یک دوش الکتریکی که آب را گرم و پمپاژ می کند، یک راه حل است. مورد دیگر نصب پمپ دوش است که به میکسر دوش موجود شما قدرت افزایش فشار را می‌دهد.

 

آیا میکسرهای دوش ارزانتر از نوع برقی هستند؟
پاسخ: دوش های برقی نسبت به میکسرهای دوش بسیار ارزان‌تر از دوش ها هستند زیرا از انرژی و آب کمتری استفاده می کنند. یک میکسر دوش معمولی به طور معمول از 15 لیتر آب در دقیقه استفاده می کند، در حالی که یک دوش برقی بسته به نوع تنظیمات، از آب کمتری  (حدود 6-10 لیتر) استفاده می‌کند. همچنین هزینه دوش شما برای اجرای آن به سیستم منبع آب گرم، نوع سوخت و هزینه انرژی (قبض) شما بستگی دارد.

 

منابع: + +

1 دیدگاه

  • Iman Salehpoor

    بسیار عالی ممنون از مطالب خوبتون

    30 بهمن 1398 در 2:04 ب.ظ

قسمت دیدگاه ها بسته می باشد.