چند ایده ساده جهت افزایش جذابیت حمام برای کودکان

چند ایده ساده جهت افزایش جذابیت حمام برای کودکان

حمام رفتن کودک

بازسازی و طراحی سرویس بهداشتی یک فرصت مناسب برای در نظرگرفتن و اعمال ویژگی‌های مورد نظر و مناسب شماست.
زمانی که یک کودک به اعضای خانواده اضافه می‌شود بسیار مهم است که حمام را به شکلی ایمن و کارآمد تبدی کنید البته جذابیت برای کودک را نباید فراموش کرد. در عین حال، باید به این نکته هم توجه کرد که کودکان بزرگ می‌شوند، بنابراین باید فضاها به شکلی انعطاف‌پذیر اجرا شوند تا در سنین مختلف کارایی خود را داشته باشد.

تجهیزات را در دسترس قرار دهید

مسواک زدن کودک

کودکان همیشه دوست دارند که خودشان کارهایی را انجام دهند، (هنگام خوردن غذا می‌توان به وضوح این مسئله را دید)  برای مثال اگر کودک بتواند بدون کمک به برخی تجهیزات دسترسی داشته باشد نسبت به کارهای مهم از قبیل مسواک زدن بسیار مشتاق‌تر خواهد بود. استفاده از یک میز یا فضای کابینت‌طور در سرویس می‌تواند کمک کننده باشد مخصوصا اگر آن فضا مختص کودک باشد.
نکته: حتما نکات ایمنی را رعایت کنید، فقط تجهیزات و لوازمی را در دسترس قرار دهید که خطرناک نباشند.

 

فضا را مرتب نگه دارید

فضای سرویس و حمام باید همیشه مرتب باشد استفاده از اکسسوری‌های نظم دهنده در حمام می‌تواند به این مسئله کمک کند. لوازم را در اتفاعات متنوعی قرار دهید؛ در قسمت‌های پایین لوازم و تجهیزات کودکان را قرار دهید، تا کودک بتواند به راحتی از لوازم خود استفاده کند و به همین ترتیب در قسمت‌ها بالاتر لوازم را برای دیگر اعضای خانوده بچینید. (قسمت‌های بالایی لوازم بزرگسالان قرار بگیرد تا کودکان نتوانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند.)

 

به یاد داشته باشید که کودک، کودک است

لوازم کودک در حمام

کودکان از داشتن وسایل و لوازم خاص خود لذت می برند. برای کودکتان در حمام، یک فضای شخصی کوچک ایجاد کنید، این امر سبب می‌شود تا اشتیاق کودک برای رفتن به حمام بیشتر شود همچنین می‌توانید به کوک خود یادآوری کنید که مسئولیت حفاظت و نگهداری از این قسمت حمام برعهده اوست. کودکان دوست دارند که به آن‌ها اعتماد کنیم و مسئولیت‌هایی را بر عهده‌شان بسپاریم.

 

استفاده از رنگ‌های جذاب و سرگرم‌کننده

دکوراسون حمام کودک

معمولا توصیه می‌شود برای فروش بهتر خانه در آینده از رنگ‌ها و طرح‌های خنثی در محیط زندگی استفاده کنیم اما بچه‌ها رنگ را دوست دارند. چه باید کرد؟
پیشنهاد ما این است که در برخی قسمت‌های حمام از رنگ‌های دلپذیر کودکان به شکلی برگشت پذیر استفاده کنید. به عنوان مثال، دیوارهای زیر خط کاشی را نقاشی کنید یا با استفاده از برچسب‌ها و تصاویر جذاب قسمت پشت روشویی تزیین کنید. همچنین در انتخاب رنگ لوازم و وسایل می‌توانید خلاقیت به خرج دهید و تا می‌توانید فضا را به لحاظ بصری برای کودک جذاب کنید.

 

حفظ و رعایت نکات ایمنی

میله های ایمنی در کنار توالت و حمام را نصب کنید.
نصب کفپوش بدون لغزش به ایمنی حمام اضافه می کند که برای تمام اعضای خانواده مفید است.
از پریز‌ها و کلیدها را در برار رطوبت و خیس شدن حفاظت کنید.
پاک کننده های حمام و سایر محصولات بالقوه خطرناک را در یک کمد قفل شده بالا نگه دارید.
یکی دیگر از موارد مهم هنگامی که یک کودک نو پا را در خانه دارید، قفل توالت است، آن را فراموش نکنید.

 

مشاهده لیست محصولات اکسسوری حمام 

 

 

منبع: networx