روشویی ، آشنایی با انواع روشویی و راهنمای خرید آن

روشویی ، آشنایی با انواع روشویی و راهنمای خرید آن

آشنایی با انواع روشویی

انتخاب یک روشویی جدید با توجه به اینکه امروزه طرح‌های بسیاری برای انتخاب وجود دارد می تواند یک کار فریبنده و دشوار باشد.
در هنگام خرید، بهتر است ابتدا به طراحی کلی فضای سرویس بهداشتی خود توجه کنید، اینکه سبک آن سنتی یا مدرن باشد بی شک تاثیر زیادی در انتخاب روشویی مورد نظرتان دارد.

 

پیش از خرید مواد اولیه را بشناسید:

سرامیک، پرسلان و انواع سنگ‌ها (مخصوصا مرمر) برخی از محبوب‌ترین مواد اولیه ساخت روشویی هستند که هر یک خصوصیاتی دارند.

  • سرامیک: یک ماده بادوام که در هنگام آزمایش مقاومت خوبی از خود نشان داده است. این ماده ار گل رس ساخته و سپس در یک کوره پخته می‌شود. استفاده از سرامیک برای سبک‌های مدرن و مینیمال می‌شود.
    گرد و غبار و ذرات دیگر می‌توانند به راحتی روی سینک‌های سرامیکی مستقر شوند، اما به راحتی با یک پارچه مرطوب پاک می شود.
  • پرسلان: محصول ترکیب خاک رس، فلدسپات یا گرانیت است که در فشار و حرارت بسیار بالا پخته و متراکم شده و به شکل سرامیک تولید می‌شود و استحکام این سرامیک بسیار بالا است و حتی در برابر مواد شیمیایی هم مقاوم است.
  • سنگ مرمر: روشویی‌های مرمر بعنوان یک گزینه لوکس در نظر گرفته می‌شوند و از سرامیک یا چینی گران‌تر هستند. این روشویی‌ها معمولاً از ترکیبی از قطعات مرمر و رزین ساخته می شوند و یک ماده غیر متخلخل قوی را تشکیل می دهند و به آن جلوه‌ای چند لایه و طبیعی می‌بخشند. به دلیل داشتن ماهیت قوی این ماده، در برابر خراش و ابزار مقاوم است و تمیزکردن آن ساده است.

 

انواع روشویی‌ها را بشناسید:

 

روشویی پایه دار

روشویی پایه دار

اگر می خواهید روشویی‌دیواری ساده انتخاب کنید.ولی لوله های روکار دارید . می توانید از روشویی‌پایه دار در سرویس بهداشتی استفاده کنید.ستونی که در زیر این روشویی قرار دارد امکان پوشاندن لوله ها و خروجی های روشویی را دارد . استفاده از این نوع روشویی از قدیم مرسوم بوده.

مزایا و معایب

  • اگر امکان این را ندارید که لوله و اتصالات را در داخل دیوار کار بگذارید، بهترین گزینه برای شما روشویی‌پایه‌دار است که با پایه خود تمام اتصالات را به بهترین شکل می‌پوشاند.
  • یکی دیگر از مزایای روشویی پایه دار این است که در سایزهای بسیار متنوع عرضه می‌شوند، حتی اگر شما کوچکترین فضا را برای نصب روشویی داشته باشید، حتما روشویی‌پایه دار مناسب دستشویی خود را پیدا خواهید کرد.
  • یکی از عیوب این مدل، معمولی و قدیمی بودن طراحی آن است. نظافت روشویی های پایه دار سخت تر از روشویی دیواری است به خصوص اگر در فضاهای عمومی از این نوع روشویی‌استفاده شود.
  • اگر شما در طراحی دکوراسیون منزل خود از جلوه‌های مدرن استفاده کرده‌اید، نمی‌توانید از روشویی‌پایه‌دار در سرویس بهداشتی خود استفاده کنید.
  • یکی از عیوب دیگر روشویی پایه‌دار قابل تنظیم نبودن ارتفاع است. ارتفاع آنها معمولا در اندازه ۸۵ سانتیمتر و مناسب افراد بالغ است.

 

روشویی بدون پایه

روشویی بدون پایه

  • این مدل مستقیم روی دیوار نصب می شود.
  • ظاهر روشویی دیواری ساده است.
  • در سبک دکوراسیون مینمالیستی قرار می گیرد.
  •  روشویی بدون پایه نیاز به کابینت ندارد.
  • فضای بیشتری را در سرویس بهداشتی باقی می گذارد.
  • کفپوش بیشتر دیده می شود .
  •  فضا بزرگتر جلوه می کند.
  • برای اینکه از روشویی‌بدون‌پایه یا دیواری استفاده کنید باید لوله های آب و فاضلاب را درون دیوار کار بگذارید تا در این صورت زیبایی ظاهری فضا حفظ شود.

 

روشویی نیم‌پایه (دیواری چینی)

روشویی نیم پایه

این مدل با توجه به جنس ساخته شده با همتای پایه‌دار خود مزایا و معایب مشابهی دارد که قبلا به آن پرداختیم، با این تفاوت که مدل دیواری چینی از طرح‌های متنوع‌تری برخوردار است و بهتر می‌تواند شما را در طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی کمک کند. روشویی‌دیواری چینی بیشتر برای مکان های عمومی مثل بیمارستان ها مورد استفاده قرار میگیرد. نام دیگر روشویی دیواری چینی، روشویی‌نیم‌پایه است.

در حقیقت جایی که لوله‌های توکار ندارید و علاقه‌ای به مدل پایه‌دار هم ندارید، این طرح بهترین گزینه برای شماست. در این نمونه هم می توانید قفسه‌ یا باکس جداگانه برای قرار دادن وسایل در نظر بگیرید چون همانند روشویی کابینتی فضایی برای نگهداری وسایل ندارید.

روشویی‌نیم پایه، ارتفاع پایه نصف مدل پایه دار است و کاسه روشویی روی آن قرار می‌گیرد. این پایه کوچک اتصالات را به خوبی پوشش می‌دهد و جلوه زیبایی دارد و نظافت آن مانند دیگر مدل‌های دیواری آسان است.

 

روشویی روسنگی

روشویی روسنگی

  • روشویی‌روسنگی دقیقآ در سطح بالایی کابینت و کانتر قرار می گیرد .
  •  از انواع روشویی‌دستشویی است که نیاز به مراقبت و نگه داری بیشتری دارد.
  • برخلاف باقی روشویی‌ها قسمت کوچکی از آنها بالای کابینت قرار دارد.
  • این نوع به دلیل فرم جذاب و خاص خود دکوراسین سرویس بهداشتی را هم ویژه و متفاوت می کند.
  • همانطور که از نام آن مشخص است . روشویی‌کاسه‌ای یا روسنگی مانند کاسه ای حجم زیادی آب را می تواند در خود نگه دارد.

 

روشویی زیر سنگی

روشویی زیرسنگی

این مدل روشویی در زیر صفحه سنگی یا چوبی قرار می‌گیرد.

 

روشویی روکابینتی

روشویی رو کابینتی

این مدل از سری جدید روشویی‌هاست. شامل باکسی از کابینت از جنس چوب، روشویی کابینتی pvc ، سنگ مصنوعی و کوارتز است. امروزه در ایران با سرعت زیادی تولید و ارتقاء این روشویی مورد توجه قرار دارد. طرفداران زیادی نسبت به انواع مدل های قدیمی و روشویی‌ساده پیدا کرده است.با توجه به طراحی های مدرن در ساختمان سازی امروزی ونیز زیبایی شناسی در ساختمانها استفاده از این روشویی بیشتر شده است. این روشویی‌ها جزو لوازم لوکس ساختمان می باشد. در حال حاضر برای ساخت این نوع روشویی‌فاکتور ضد آب بودن را در نظر می گیرند.وجود فضایی کابینت مانند سبب بالا بردن کارایی این روشویی شده است. قرار دادن وسایل بهداشتی در داخل این کابینت ها سبب منظم جلوه دادن فضای داخل سرویس بهداشتی می‌شود. قرار دادن یک سرویس آینه و ست دستشویی در کنار این روشویی‌ها مرسوم است .هارمونی رنگ می تواند سبب لاکچری جلوه کردن فضای سرویس بهداشتی شود.

پایان/

 

مشاهده محصولات چینی بهداشتی در اکسون

 

منابع: + + +