کاشی و سرامیک چه مزیت‌هایی نسبت به دیگر مصالح دارند؟

کاشی و سرامیک چه مزیت‌هایی نسبت به دیگر مصالح دارند؟

مزیت‌های استفاده از کاشی و سرامیک

کاشی و سرامیک

کاشی و سرامیک یکی از محبوب‌ترین مصالحی ست که در خانه‌ها و دفاتر سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاشی و سرامیک گزینه‌ی مناسبی برای استفاده در دیوارها‌، حمام، سرویس و دیگر فضاهای خانه است به طوری که در هر فضایی از خانه می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.
در اینجا به تعدادی از مزایای استفاده از کاشی و سرامیک اشاره می‌کنیم: سازگاری با طبیعت،  کاهنده مواد آلرژی زا در خانه، افزاینده زیبایی بصری و ارزش خانه.
در ادامه با ما همراه باشید تا دیگر مزایای استفاده از کاشی و سرامیک را با هم بررسی کنیم.

 

کاشی هلنا

 

سازگاری با محیط زیست

کاشی های سرامیکی از رس، ماسه و شیشه ساخته شده‌اند. بسیاری از کاشی‌های سرامیکی از محتوای بازیافتی و یا قابل بازیافت ساخته می‌شوند. کاشی و سرامیک همچنین با خنک نگاه‌داشتن خانه در تابستان می‌تواند به کاهش مصرف انرژی (و مبلغ قبض) کمک کند.
این متریال در زمستان برای خانه مانند یک عایق انرژی رفتار می‌کند که همین امر موجب می‌شود تا اتلاف انرژی کمتری را در خانه شاهد باشید.

 

هزینه تعمیر و نگهداری پایین

کاشی های سرامیکی ، از تمیز کردن ساده گرفته تا آب بندی اختیاری با گذشت زمان متریال کم هزینه‌ای ست؛ به طوریکه غیر از تمیز کردن معمول، هیچگونه تعمیر و نگهداری خاصی نیاز ندارد. به عبارت دیگر به جز هزینه خرید و نصب، هزینه‌ دیگری را به شما محول نمی‌کند.

 

نظافت آسان

پاک کردن لکه دوغاب کاشی

جارو کنید و بشویید! ساده تر و تمیزتر از این نمی‌شود.
کاشی و سرامیک باعث می‌شود کف‌ آشپزخانه‌ها بسیار عالی باشند زیرا به راحتی می توان آن را از ریخت و پاش پاک و ضد عفونی کرد. در صورت کثیف شدن گروت (مواد بی کاشی‌ها / دوغاب) هم می‌توانید از پاک‌کننده مخصوص آن قسمت استفاده کنید به پاک کردن لکه‌های دوغاب کمک کند.

 

هزینه مقرون به صرفه

کاشی‌های سرامیک مقرون‌به‌صرفه هستند . البته، بسته به ابعاد، جنس، کیفیت و طرح کاشی قیمت آن متغیر است. اما در قیاس با متریال‌های دیگر و با در نظر گرفتن کیفیت‌ آن ارزش خرید بالایی دارد.

 

ترمیم‌پذیری مناسب

هزینه کاشی کاری

قسمتی از پروژه ترک خورده است؟
اصلا جای نگرانی نیست چرا که در صورت ترک خوردن یا شکستن، چند کاشی اضافی را در اطراف خود نگه دارید. می‌توانید خودتان سعی کنید کاشی را تعویض کنید یا یک پیمانکار کاشی بخواهید تا این کار را برای شما انجام دهد.

 

گزینه‌های بی پایان سبک و طراحی

به معنای واقعی کلمه هزاران کاشی سرامیکی مختلف در تأمین کنندگان کاشی و مراکز بزرگ خانگی وجود دارد. گزینه‌های شما برای انتخاب اشکال، رنگ ها، سبک ها، طرح ها و بافت‌ها بسیار گسترده است.

 

 

ضدخش بودن

کاشی‌های سرامیکی کلاس 3 و کلاس 4 (کاشی هایی که برای ترافیک طبقه متوسط تا سنگین ساخته شده اند) خراشیده نمی شوند.

 

 

کاهنده موارد آلرژی‌زا

کاشی و سرامیک برخلاف فرش،خاک و گرد و غبار را جذب نمی‌کند. خانه‌هایی که کف سرامیکی دارند از گرد و غبار محیطی کمتری برخوردار هستند و با کاهش میزان آلرژن‌های خانگی ، هوای خانه شما را سالم‌تر می‌کنند. این یک مزیت خارق العاده برای کسانی است که از آلرژی ناشی از گرد و غبار رنج می برند.

 

مقاوم بسیار بالا در برابر رطوبت

رفع جرم کاشی و سرامیک

لازم نیست نگران انباشت رطوبت در کاشی‌های سرامیکی باشید. همچنین در صورت تمایل می‌توانید کف را با آب زیادی بشویید. کاشی های سرامیکی برخلاف کف چوب، نسبت به مایعات آسیب ناپذیرند.

 

مقاومت بالا

کاشی های سرامیکی در برابر آتش‌سوزی، پوسیدگی، حشرات، بو گرفتن و محو شدن طرح مقاوم هستند.

پایان/

 

ترجمه: حادی موسوی

منبع: Networx